Wednesday, April 25, 2007

Messenger

Jeg synes ikke at det gik helt godt med Messenger da jeg oprettede mig selv som bruger.
De første 10 kontaktpersoner jeg tilføjede var offline (allesammen voksne folk) - men heldigvis kom jeg i tanke om en tidligere kollega hvis messenger-ikon altid poppede op på den fælles pc dengang han var ansat hos os - og ganske rigtigt: Go´e gamle Don Jorge var online, så jeg fik da prøvet lidt i praksis.
Jeg tror ikke, at jeg får brug for denne type kontakt med brugerne på mit bibliotek (Sct. Hans) Der er ikke netadgang fra de lukkede afsnit (og det vil der næppe nogensinde komme) Men jeg kan godt se mulighederne og fordelene med onlinekontakt f. eks for studerende, der arbejder på en fælles opgave. Muligvis vil denne kontaktmåde eller en lignende blive almindelig i fremtidens biblioteker på linje med ansigt til ansigt- eller telefonisk kontakt. Det er helt ok for mig at bruge lidt tid på at sætte mig en smule ind i de mange mange kommunikationsmåder der eksisterer. Også selv om min egen brug givetvis bliver af begrænset omfang.

1 comment:

Bente Jensen said...

Messenger er måske noget man kan blive rigtig glad for, når man sidder et forholdsvis lille sted som Skt. Hans. Det kræver selvfølgelig at omverden er online :-)