Thursday, April 19, 2007

RSS

Her i eftermiddag har jeg brugt lidt tid på at finde ud af hvad RSS er for noget og hvad jeg kan bruge det til fremover. Introduktionen/brugsanvisningen i 23 ting er rigtig god og let at forstå.
(jeg tilstår dog at jeg printede post 3 og post 4 ud og lagde ved siden af skærmen, fordi jeg bliver bombet i hovedet af at skifte frem og tilbage mellem windows)
Jeg kiggede på andre blogs (folk jeg kender - på mit niveau) for at se hvad de havde valgt.
Jeg valgte Google Reader (surprise !) Den virker rimelig idiotsikker - så foreløbig er det ok. Senere vil jeg eksperimentere....
Jeg fulgte også eksperternes råd og begrænsede mig til få feeds, nemlig nyheder fra DR og Politiken samt den gode bib-log. blogspot (som i forvejen lå i mine "foretrukne").
Jeg tror virkelig at jeg kommer til at bruge dette værktøj.

No comments: